aug
17

Årets OS-logga kostade 4,2 miljoner kronor

Den ser ut som Lisa Simpson som utför något vi inte med gott samvete kan beskriva här, men den officiella logotypen för OS i London 2012 kostade ändå 4,2 miljoner kronor att ta fram. Det är dock inte alls dyrt om man jämför med vad BPs logga kostade, den gick på ofattbara 1,4 miljarder kronor. […]

Läs mer
feb
16

Facebook släpper snart Timeline for Brands

I slutet av februari kommer Facebook att lansera profilvisningen Timeline för Brands/varumärken. Ad Age rapporterar att Facebook kommer på sin konferens den 29 februari i New York att presentera initiativet. Facebook börjar beta-testa med några få utvalda varumärken. Sedan Facebook lanserade brandpages så har Twitter och Google+ hakat på trenden. Här är några exempel på […]

Läs mer
dec
13

Telenor slutar sända sin julreklam

Denna vinter valde Telenor att satsa två miljoner på en tv-reklam som minst sagt kan sägas vara inspirerad av den klassiska reklam som Coca Cola alltid visar. Men Telenors reklamfilm var inte populär hos det amerikanska läskföretaget och efter att de kopplat in jurister har Telenor nu beslutat sig för att sluta sända reklamfilmen. En […]

Läs mer