Carlings lanserar världens första digitala klädkollektion – Neo-Ex

Nov
14

I dag lanserar Klädkedjan Carlings något som de själva kallar världens första digitala klädkollektion. Kollektionen går under namnet Neo-Ex. Det rör sig alltså inte om några “riktiga” kläder utan om helt digitala plagg, som säljs för mellan 100 och 300 kronor styck. Kollektionen består av 19 produkter.

Så vad är då grejen med Neo-Ex? Carlings själva menar att vi blir allt mer medvetna om vad vi har på oss, på grund av Instagram och liknande sociala medier. Och att ständigt köpa nya kläder är inte bra för miljön. Därför har man tagit fram en digital kollektion.

Monteras in i ditt foto

När man har köpt ett digitalt plagg får man ladda upp en bild på sig själv. Carlings 3D-designers kommer sedan att placera in plagget i din bild och skicka den tillbaka till dig för publicering i sociala medier.

Samarbete med Water Aid

Jag kan tycka att detta känns otroligt tramsigt, men det finns ändå en liten ljusglimt med Neo-Ex. Carlings samarbetar nämligen med Water Aid och lovar att skicka alla intäkter från denna kampanj till deras arbete.

Neo-Ex släpps i dag och går att köpa på Carlings webbsida.

Skribent: Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna recenserar all sorts elektronik. Har många fler hörlurar och högtalare hemma än vad han någonsin kan tänkas behöva.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar