Häftig och effektiv reklam om stroke

okt
29

Den nationella strokekampanjen genomförs just nu för att informera om stroke och hur man kan lära sig symptomen för sjukdomen, enligt ledordet AKUT. För att uppmärksamma detta ännu mer har Sveriges kommuner och landsting skapat en reklamkanpanj där de satte upp en ovanlig annons i en buskur. Idén är inte ny, men resultatet är både informativt, underhållande och effektivt.

Videon är sponsrad.

Genom att fler lär sig känna igen symptomen för stroke är det större chans att de som drabbas kan få rätt vård snabbt. Som med andra akuta sjukdomar är tiden tills den drabbade får medicinsk vård avgörande för hur personen klarar sig.


Skribent: Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna recenserar all sorts elektronik. Har många fler hörlurar och högtalare hemma än vad han någonsin kan tänkas behöva.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar