NetOnNet skapar kampanj med Backstreet Boys

maj
22

Elektronikkedjan NetOnNet har de senaste åren benämnt sig som en lagershop. Detta, menar de, innebär att de kan hålla nere priserna. Något som däremot inte lär ha varit speciellt billigt är den reklamkampanj som de nu ha dragit igång.

NetOnNet har anlitat 90-talets kanske största popgrupp, Backstreet Boys, som sjunger en någon omgjord version av deras hit Larger than life. I NetOnNets variant heter låten istället Lager than life och videon utspelar sig självklart på ett NetOnNet-lager.

Jag kan inte undvika att fundera över hur Backstreet Boys gick med på detta. Även om det är en lite nostalgisk glädje över videon för oss som växte upp under 90-talet, så känns det som att Backstreet Boys är i stort behov av pengar och/eller uppmärksamhet för att ställa upp på detta. Men förhoppningsvis har de bara lite självdistans.


Skribent: Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna recenserar all sorts elektronik. Har många fler hörlurar och högtalare hemma än vad han någonsin kan tänkas behöva.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar