H&M gör reklam under Super Bowl

jan
18

Om du är ute efter dyr reklamtid i TV är det i samband med Super Bowl du ska sända. Det kommer H&M göra i år, den 30 sekunder långa reklamtid de köpt kostar ungefär 25 miljoner kronor. Varför är det så dyrt? Jo, Super Bowl är årets stora TV-händelse i USA då det är finalen i amerikansk fotboll. 2011 sågs Super Bowl av över 111 miljoner tittare i USA. Det är dessa H&M hoppas nå med sin minst sagt dyra reklamfilm.

H&M har inlett ett samarbete med David Beckham vilket lett till en underklädeskollektion med hans namn. Herr Beckham kommer själv att delta i reklamfilmen och från den 2 februari, då kollektionen släpps, kan du bära hans namn mellan benen.


Källa: Dagens Media.

Skribent: Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna recenserar all sorts elektronik. Har många fler hörlurar och högtalare hemma än vad han någonsin kan tänkas behöva.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar