Infinity Blade II fick ingen bra start…

Dec
1

Idag var det alltså dags för uppföljaren till det fantastiskt snygga Infinity Blade med det fyndiga namnet Infinity Blade II. Det efterlängtade spelet hade stora förväntningar på sig och i nuläget toppar appen listan på itunes över top-grossing. Glad i hågen laddade jag alltså ner appen för en recension men när jag skulle starta spelet visar det sig att jag betalat 49 kronor för en laddningsskärm.

Förväntningarna till trots rinner det alltså in missnöjda reviews både här och där på grund av diverse tekniska problem. Personligen lider jag av den svåraste buggen, spelet vägrar starta över huvud taget för vissa personer som sitter med den första iPaden eller iPod touch. Även användare med nyare generationen iPrylar har problem, ljudet är ett av dem. Många saknar helt ljudeffekter från vapen eller dialogen.

Pinsamt tycker jag kan få summera Infinity Blade II. I nuläget är det väl bara att hoppas på en snabb uppdatering som fixar problemet men jag finner det ändå rätt så anmärkningsvärt att både ansvariga för Infinity Blade och folk på Appstore låtit ett så problemfyllt spel slinka genom nätet.

Man verkar i alla fall vara medvetna om misstaget och så här säger Mark Rein på Epic Games:


“Folks,

For some users Infinity Blade II seems to be running out of memory on their heavily laden iPad1 and iPod Touch devices.

For example if you have a large number of apps installed iOS must cache all those icons to give you smooth performance when you hit the home button. Unfortunately the machines we tested on didn’t have massive numbers of apps installed on them so we think this how we think we missed this particular condition.

We’re working on a quick fix and will submit an update to the store as soon as possible.

In the meantime we’re going to update the description in the iTunes App Store to mention that we’re aware of this issue.

One more thing. When apps run of memory at loading time that is something that is often fixed by restarting your device. So I recommend that people try restarting their device to see if that solves it for them. I say this because the game runs fine on my iPad1 which I restarted before playing the game.

Here’s how Apple recommends you properly restart an iOS devices: First turn the device off by pressing and holding the Sleep/Wake button until a red slider appears. Slide your finger across the slider and the device will turn off after a few moments. Next, turn it on by pressing and holding the Sleep/Wake button until the Apple logo appears then wait for it to continue booting up.

For those experiencing the issue we thank you for your patience!”


Källa: kotaku.com

Skribent: Kristofer Tunberg

Kronisk mångsysslare som gärna pysslar både digitalt och analogt, zombie’s och postapokalyptisk sci-fi får endorfinerna att svalla.
Kontakt: kristofer.tunberg@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar