Telia byter “varumärkesidentitet”

maj
12

Det stora telekombolaget Telia har idag lanserat sin nya “unika varumärkesidentitet”. Det är något som rör Teliakoncernens samtliga 18 bolag. Detta märks främst genom att de bytt ut sin förra logotyp.

Telias tidigare logotyp ovan och deras nya nedan

Den nya logotypen har liksom resten av varumärkesidentiteten “ett samlande och dynamiskt uttryck samt en varm lila färg” som Telia själva uttrycker det. Det är kul med förändring och förnyelse, men huruvida detta är snyggare än tidigare kan man såklart alltid diskutera…

Via Telia.

Skribent: Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna recenserar all sorts elektronik. Har många fler hörlurar och högtalare hemma än vad han någonsin kan tänkas behöva.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar