Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Nya Wifog är inte gratis
Sep
25

Wifog ger upp sitt gratisabonnemang

I december 2013 lanserades Wifog – ett mobilabonnemang som erbjöd obegränsad surf helt utan månadskostnader. Intäktsmodellen stavades annonser. Tjänsten fungerade ganska dåligt i början och Wifog har haft svårt att skaka av sig detta rykte. Ständiga försämringar av användarvillkoren har samtidigt inte gjort saken bättre. Ett år efter lansering började Wifog öka mängden reklam som […]

Läs mer
Jun
14

Bredbansbolaget ger bort brun utan sol

Sommaren är här och med den kommer (förhoppningsvis) sol och värme. Men sånt trams vill inte Bredbandsbolaget att vi ska syssla med, det kan ju leda till minskad konsumtion av TV-serier. Deras lösning? Brun utan sol! Videon är sponsrad. Fram till och med vecka 29 kan du helt kostnadsfritt beställa Bredbandsbolagets egen brun utan sol. […]

Läs mer
Feb
28

Japansk monstermaskin tillagar dumplings på två sekunder

Den japanska mobiloperatören NTT Docomo är inte särskilt känd i Sverige. Men de har kommit på ett riktigt roligt sätt att marknadsföra sitt 4G-nät på. I ett par matlagningsvideor visar de bland annat hur man, med hjälp av en riktigt häftig maskin och en del eld, kan göra och tillaga dumplings på bara två sekunder. […]

Läs mer
Jan
29

UNHCR googlar och visar grym verklighet i Syrien

Sverige för UNHCR har tagit fram en enkel, men oerhört stark video som tydligt visar skillnaderna mellan Sverige och Syrien. Genom att simulera bildsökningar på Google får vi se idylliska bilder på hus och barn i Sverige, som ställs som en rejäl kontrast mot samma bilder från Syrien. En kort film som är väl värd […]

Läs mer
Dec
2

Wifogs användare tvingas se mer reklam för mindre surf

Svenska mobiloperatören Wifog gör om villkoren för sitt abonnemang och låter nu sina användare ringa 200 minuter och skicka 200 sms per månad. Men för att få tillgång till detta måste kunden ladda på sina samtalsminuter och meddelanden genom att titta på reklam. Varje gång man fyller på genom att se på reklam ökar mängden […]

Läs mer
Nov
20

iZettle lät sex företag öppna butik under 12 timmar

Svenska betaltjänsten iZettle har låtit sex små brittiska företag öppna en butik mitt i London, under 12 timmar.  Under sex dygn har en central butikslokal varje natt förvandlats och bytt koncept, i syfte att marknadsföra de små företagarnas tjänster och produkter. De kallar själva konceptet för The 12 Hour Store. Videon är sponsrad.

Läs mer
Okt
29

Häftig och effektiv reklam om stroke

Den nationella strokekampanjen genomförs just nu för att informera om stroke och hur man kan lära sig symptomen för sjukdomen, enligt ledordet AKUT. För att uppmärksamma detta ännu mer har Sveriges kommuner och landsting skapat en reklamkanpanj där de satte upp en ovanlig annons i en buskur. Idén är inte ny, men resultatet är både […]

Läs mer
Okt
7

Snygg reklamfilm för Sony Xperia Z3

Sony har släppt en riktigt snygg och stämningsfull reklamfilm för senaste toppmobilen Xperia Z3. Den påminner en hel del om studsbollsfilmen för Braviaserien som fick mycket uppmärksamhet för ett par år sedan, något som är väldigt positivt såklart. Videon ovan är sponsrad. Sonys klassiska reklam för Braviaserien.

Läs mer