Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Apr
16

Stefan Löfven svarar på The Swedish Number

The Swedish Number är en kampanj från Svenska turistföreningen. Den går ut på att vem som helst utomlands kan ringa +46 771 793 336 och bli kopplad till en slumpmässigt utvald svensk. Vi i Sverige kan ladda ner en app som gör att vi kan svara på samtal. Kampanjen har blivit en stor succé. Just […]

Läs mer
Okt
29

Häftig och effektiv reklam om stroke

Den nationella strokekampanjen genomförs just nu för att informera om stroke och hur man kan lära sig symptomen för sjukdomen, enligt ledordet AKUT. För att uppmärksamma detta ännu mer har Sveriges kommuner och landsting skapat en reklamkanpanj där de satte upp en ovanlig annons i en buskur. Idén är inte ny, men resultatet är både […]

Läs mer
Feb
20

Företaget bakom The Yellowstone Diet avslöjad

Ni har väl inte missat det märkliga klippet om The Yellowstone Diet som spreds för ett par veckor sedan? Nu har ett uppföljande klipp släppts och vi får äntligen veta vilka som ligger bakom kampanjen och varför: Precis som väntat var det alltså inte en ny diet eller metod för bantning, utan ett företag som […]

Läs mer
Feb
5

Vad är The Yellowstone Diet egentligen reklam för?

För fyra dagar sedan laddades ett antal filmer om en ny revolutionerande diet upp på YouTube. Dieten kallas The Yellowstone Diet och ska enligt upphovsmakarna vara en enkel diet där man använder ett nytt bär som kallas grizzlybär. Dieten ska tydligen lanseras i Europa och Sverige inom kort, någon gång i vår. Filmen nedan sprids […]

Läs mer
Jun
12

Microsoft: har du inget internet ska du inte ha Xbox One

Microsoft har bekräftat att användare måste koppla upp sin Xbox One mot internet en gång per dygn för att kunna spela sina spel, även om man inte spelar online. Anledningen till detta ska vara att Microsoft vill säkerställa att det är du som är ägare till spelet. Men om man kanske vill ta med sig […]

Läs mer