Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Feb
28

Japansk monstermaskin tillagar dumplings på två sekunder

Den japanska mobiloperatören NTT Docomo är inte särskilt känd i Sverige. Men de har kommit på ett riktigt roligt sätt att marknadsföra sitt 4G-nät på. I ett par matlagningsvideor visar de bland annat hur man, med hjälp av en riktigt häftig maskin och en del eld, kan göra och tillaga dumplings på bara två sekunder. […]

Läs mer
Nov
20

iZettle lät sex företag öppna butik under 12 timmar

Svenska betaltjänsten iZettle har låtit sex små brittiska företag öppna en butik mitt i London, under 12 timmar.  Under sex dygn har en central butikslokal varje natt förvandlats och bytt koncept, i syfte att marknadsföra de små företagarnas tjänster och produkter. De kallar själva konceptet för The 12 Hour Store. Videon är sponsrad.

Läs mer
Nov
8

Internet Explorer ska få fler användare med animekaraktär

Säg Internet Explorer så har du snabbt framkallat en rysning av obehag hos mig. Nej Microsofts webbläsare har ingen hög status hos mig och många andra, istället är det Chrome och Firefox som dominerar när det kommer till primär webbläsare. Men Microsoft vill ta tillbaka sina tappade marknadsandelar och gör detta genom att lansera animekaraktären […]

Läs mer
Apr
11

Grym marknadsföring för ny TV-kanal

Hur gör man bäst reklam för en ny dramakanal? Ett sätt är att ställa fram en röd knapp i mitten av ett lugnt torg, sätta en pil ovanför med orden ”Push to add drama” och sedan vänta på att någon ska trycka. Det är vad som gjordes i Belgien och här har du resultatet. Nog […]

Läs mer
Mar
28

Apples marknadsföring kan vara falsk

Apples nya iPad har bland annat 4G som ett av sina stora säljargument. Problemet är dock att paddan bara är kompatibel med 4G-näten i USA och Kanada. Trots det har Apple valt att marknadsföra iPads 4G-funktion i flera länder världen över, däribland Sverige. Detta har gjort att kritiska röster höjts och i vissa fall tvingat […]

Läs mer