Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Okt
29

Häftig och effektiv reklam om stroke

Den nationella strokekampanjen genomförs just nu för att informera om stroke och hur man kan lära sig symptomen för sjukdomen, enligt ledordet AKUT. För att uppmärksamma detta ännu mer har Sveriges kommuner och landsting skapat en reklamkanpanj där de satte upp en ovanlig annons i en buskur. Idén är inte ny, men resultatet är både informativt, underhållande och effektivt.

Videon är sponsrad.

Genom att fler lär sig känna igen symptomen för stroke är det större chans att de som drabbas kan få rätt vård snabbt. Som med andra akuta sjukdomar är tiden tills den drabbade får medicinsk vård avgörande för hur personen klarar sig.


Skrivet av Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna skriver om telefoner, tablets och webben, ofta med inslag av humor och självdistans. Utbildad kommunikatör som älskar webben.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar