Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Sep
4

Nya IKEA-katalogen lanseras med en Appleflört

Årets IKEA-katalog har släppts, miljoner hushåll kan äntligen se vad den svenska möbeljätten kan erbjuda för att fräscha upp våra vardagsrum. Men en katalog känns inte lika het 2014 som den gjorde för kanske tio år sedan, hur gör man då för att få lite mer uppmärksamhet? Jo, man härmar Apple.

”The 2015 IKEA catalogue comes fully charged, and the battery – is eternal”

Den fantastiskt roliga reklamen som IKEA har släppt är en tydlig imitation av Apples videor, där bland andra Jonathan Ive brukar berätta entusiastiskt om alla nya funktioner och förbättringar. Härligt att se hur stora företag som IKEA kan visa upp en sådan rejäl dos självdistans och humor. Samtidigt är de nog väl medvetna om att klipp som detta tenderar att bli rejält virala.


Skrivet av Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna skriver om telefoner, tablets och webben, ofta med inslag av humor och självdistans. Utbildad kommunikatör som älskar webben.


Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar