Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Aug
27

Facebook straffar klickbeteslänkar

Den senaste tiden har kryptiska rubriker i syfte att locka till klick svämmat över på nätet, framförallt på Facebook. Nu tar den amerikanska sidan krafttag mot klickbetet och inför en funktion som kontrollerar hur lång tid en användare spenderar på en länk. Om tiden på sidan är kort kommer inlägget klassas som dåligt och inte visas lika ofta.

”Hon är på väg till jobbet som vanligt – plötsligt händer det ofattbara”

Rubriker som den ovan kommer kanske snart vara klart mer ovanliga på Facebook, funktionen är på väg ut till användare i skrivande stund. Utöver att mäta tiden användare spenderar på sidan som länkas kommer Facebook även kolla hur många som gillat länken i förhållande till antal klick. En länk med många klick, men få likes, kommer även den att kunna klassas som oseriös.


Källa: Internetworld.

Skrivet av Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna skriver om telefoner, tablets och webben, ofta med inslag av humor och självdistans. Utbildad kommunikatör som älskar webben.


Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar