Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Jun
5

Fyra av fem handlar inte via Facebooks annonser

Det kanske inte är så lönsamt att annonsera på Facebook som du tror. Enligt en undersökning har fyra av fem tillfrågade aldrig handlat något efter att de sett en annons för det på Facebook. Det är dystra siffror för alla företag som lägger pengar på att annonsera på världens största sociala nätverk. Men även Facebook själva lär vara missnöjda med undersökningen då de redan ser en nedåtgående trend bland deras annonsörer.

Undersökningen visar även att 34% av Facebooks användare spenderar mindre tid på sidan nu än ett halvår tidigare. samtidigt svarade 20% att de istället är mer aktiva nu. Även om siffrorna i undersökningen är ganska negativa för Facebook så är det nog ingen risk att sidan dör ut i första taget. Med 900 miljoner användare kommer det ta ett bra tag innan sidan ekar tom på kattbilder och väderuppdateringar.


Källa: DN.

Annons ▼

Läs också


Skrivet av Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna skriver om telefoner, tablets och webben, ofta med inslag av humor och självdistans. Utbildad kommunikatör som älskar webben.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

  • Hank

    1/5 är ganska många när de handlar om drygt 1 miljard användare……

    • http://twitter.com/danielcse Daniel Claesson

      Absolut. Men som annonsör skulle jag önska att inte 80% struntade i mina annonser. Och jag tror inte många annonser har en sådan spridning.

  • http://www.swl.nu/tycker Sven Tycker

    Jag tycker det låter mycket att var femte användare nappat på annonserbjudande. Jag ser dom inte ens, jag har lärt mig att selektivt undvika dom.