Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Jan
25

McDonalds misslyckas med Twitterkampanj

Det börjar bli allt vanligare att företag gör reklam i sociala medier, men detta blir inte alltid en lyckad affär. McDonalds lanserade en reklamkampanj på Twitter för en vecka sedan, de betalade Twitter för att få hashtagen #McDStories promotad. McDonalds inledde med följande tweet:

På länken var det en glad bonde som förmodligen var avsedd för att uppmuntra andra att berätta om deras positiva upplevelser på McDonalds. Hashtagen trendade snabbt efter det men inte på det sättet McDonalds hade hoppats på. Det twittrades istället skämtsamt om hjärtattacker, marijuanahistorier och annat som McDonalds antagligen inte vill bli kopplade till.

Man kan fråga sig om detta verkligen var en bra idé från första början, vem hade inte kunnat förutse detta?
Här är ett litet axplock av tweets med hashtagen #McDStories.

”Jag har för många #McDStories för att kunna dela med mig. Det har varit tre intressanta år på jobbet. #jagärdum”

”En gång gick jag in i McDonalds och jag kände lukten av Typ-2 diabetes som svävade i luften och jag spydde. #McDStories”

”Jag blir väldigt gasig efter att ha ätit på McDonalds. #McDStories”


Källa: Paidcontent.

Annons ▼

Läs också


Skrivet av Mohamed Lamaa

Har ett stort intresse för musik, spel och teknik. Fotbollen kan dock ses som ett huvudintresse där favoritlaget är Inter.
Kontakt: mohamed.lamaa@hypeline.se

  • Anonym

    Det kan man kalla för ett rejält PR-misslyckande. Men det är risken med kampanjer som denna på Twitter. Underhållande för oss dock!