Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Jan
18

H&M gör reklam under Super Bowl

Om du är ute efter dyr reklamtid i TV är det i samband med Super Bowl du ska sända. Det kommer H&M göra i år, den 30 sekunder långa reklamtid de köpt kostar ungefär 25 miljoner kronor. Varför är det så dyrt? Jo, Super Bowl är årets stora TV-händelse i USA då det är finalen i amerikansk fotboll. 2011 sågs Super Bowl av över 111 miljoner tittare i USA. Det är dessa H&M hoppas nå med sin minst sagt dyra reklamfilm.

H&M har inlett ett samarbete med David Beckham vilket lett till en underklädeskollektion med hans namn. Herr Beckham kommer själv att delta i reklamfilmen och från den 2 februari, då kollektionen släpps, kan du bära hans namn mellan benen.


Källa: Dagens Media.

Skrivet av Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna skriver om telefoner, tablets och webben, ofta med inslag av humor och självdistans. Utbildad kommunikatör som älskar webben.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar