Dec
13

Humörsvängningar i Battlefield 3

För några veckor sedan skrev jag om hur rutten jag var på Battlefield 3. Nu, efter några timmar av lek med fordon och vapen börjar jag nu lära mig spelets grunder. Spelglädjen har i vilket fall varit total, men samtidigt finns det några detaljer i spelet som gör att humöret svänger. Här kommer en uppdatering från min sida.

Förra helgen bestämde jag mig, jag skulle ge Battlefield mer tid. Jag skrek som ett barn framför TVn med 360-kontrollen i handen. Förbannad blev jag, det gick inte att sikta, det gick inte att köra fordon, allt var skit rätt igenom. Fortfarande var jag sämst. Det enda sättet att få poäng på, var att återuppliva mina lagkamrater. Men det skulle ske en förändring.

Efter att jag spelat några timmar fick jag förutom erfarenhet, också bättre vapen och tillbehör. Tidigare hade jag klagat på att jag inte såg folk och förstod inte hur de andra såg mig i mörkret. Sedan fick jag ett nytt sikte. Helt plötsligt såg jag allt. Spelet blev galet roligt. Det var som om jag plötsligt förstod hur personer kunde sitta flera timmar om dygnet. Spelet höjde sig och timmarna rann iväg.

Jag sitter för tillfället och uppdaterar spelet på 2gb. Uppdateringen är stor och tung, vilket säkerligen innebär många nya förändringar. Mitt nya sikte, som har gjort att jag äntligen kan få kills, kommer säkerligen att bli tre gånger sämre. Men, men. Det är lika för alla.

Flygplan och helikopter är fortfarande inte min grej. Jag störtar förr eller senare. Jag förstår inte riktigt hur styrningen fungerar, men det kommer säkert snart. Det jag skrikit mest på måste vara dessa minihelikoptrar. Fyfan för dom, ta bort skiten. ”You have been killed” står det. Jag blev jagad i säkert 5 minuter av en sådan i en trappa. Fem minuters skrik. Han njöt säkerligen av det. Jag kan se hans flin framför mig. Kontrollen höll på att ryka när han till slut körde på mig.

Jag återkommer.


Skrivet av Martin Eriksson

Sportnörd med rötterna i Katrineholm. Mår dåligt utan musik från Kent och drar gärna en ordvits eller två.
Kontakt: martin.eriksson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar