Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Maj
20

Telias nya logga, en sexleksak?

Som vi skrev den 12 maj har Telia precis bytt logotyp och ”varumärkesidentitet”. Den nya loggan ser ut som på bilden nedan och är enligt Telia ”ett samlande och dynamiskt uttryck samt en varm lila färg”. Nu visar det sig dock att loggan påminner ganska mycket om en Philipsprodukt.

Philips menar att Telias nya logotyp är misstänkt likt deras vuxenleksak Relationship care som syns på bilden nedan. Och när man ser dem tillsammans är de faktiskt ganska lika varandra, eller vad tycker du?


Källa: Expressen.

Annons ▼

Läs också


Skrivet av Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna skriver om telefoner, tablets och webben, ofta med inslag av humor och självdistans. Utbildad kommunikatör som älskar webben.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

  • Johannes

    Tydligen har det kostat 250 miljoner för Telia Sonera att byta varumärke…
    Verkar ha varit väl investerade slantar :P

    • http://danielc.se Daniel Claesson

      Jag hade slängt ihop den där loggan för halva priset…