Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Maj
12

Vackra prints från Världsnaturfonden

Framtiden för den utrotningshotade atlantiska blåfenade tonfisken är nu mycket kritisk. I mars, På CITES-konventionens möte i Doha, röstade en majoritet av länderna ner förslaget att föra upp den blåfenade tonfisken på Cites-listan appendix 1 vilket skulle ha inneburit ett internationellt handelsförbud. 72 röstade mot förslaget medan 43 röstade för en listning och 14 avstod att rösta.

Världsnaturfonden ringde då in ett par franska reklamare och fick se ett par riktigt vackra prints.



Reklambyrå: Ogilvy, Paris, Frankrike
Creative Director: Chris Garbutt
Copywriter: Arnaud Vanhelle
Art Director: Benoît Raynert
Fotograf: Thomas Mangold


Via wwf.se

Skrivet av Alexander Nilbrink

Nitisk technofantom med ett patologiskt förhållande till sociala medier, PR och design. Blir knäsvag av snygg typografi.
Kontakt: alexander.nilbrink@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar