Maj
12

Telia byter ”varumärkesidentitet”

Det stora telekombolaget Telia har idag lanserat sin nya ”unika varumärkesidentitet”. Det är något som rör Teliakoncernens samtliga 18 bolag. Detta märks främst genom att de bytt ut sin förra logotyp.

Telias tidigare logotyp ovan och deras nya nedan

Den nya logotypen har liksom resten av varumärkesidentiteten ”ett samlande och dynamiskt uttryck samt en varm lila färg” som Telia själva uttrycker det. Det är kul med förändring och förnyelse, men huruvida detta är snyggare än tidigare kan man såklart alltid diskutera…

Via Telia.

Skrivet av Daniel Claesson

Teknikintresserad Södertäljebo. Hypelines grundare och meste skribent som gärna skriver om telefoner, tablets och webben, ofta med inslag av humor och självdistans. Utbildad kommunikatör som älskar webben.
Kontakt: daniel.claesson@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

Relaterade artiklar