Google+
Facebook
Twitter
YouTube
Rss
Maj
12

Facebook utmanar Groupon i Sverige


Facebooks funktion Check-in Deals, finns nu i Sverige. Tjänsten innebär att användarna kan checka in via mobilen på en plats och få lokala erbjudanden från det området. För att använda rabatterbjudandet visar användaren bara upp det i kassan. Via användarnas Facebookflöden går det också att se om de utnyttjat något erbjudande.

Till att börja med har McDonalds, Stadium och Statoil hakat på den nya gruppköpstjänsten.

Check-in Deals lanserades i slutet av april och innebär att Facebook tar steget in på den heta gruppköpsmarknaden. Facebooks inträde på scenen betyder tuff konkurrens för de nuvarande aktörerna. Störst bland dem är Groupon som efter att ha nobbat ett bud från Google på 39 miljarder kronor har satt fart på spekulationer om att en ny it-bubbla är på väg.


Via idg.se

Skrivet av Alexander Nilbrink

Nitisk technofantom med ett patologiskt förhållande till sociala medier, PR och design. Blir knäsvag av snygg typografi.


Kontakt: alexander.nilbrink@hypeline.se

Annons ▼

Rekommenderad läsning

  • Såg att det var 20% rabatt på skor på stadium, det är rätt schysst deal asså.

  • Det är betydligt mer än vad jag räknade med. Kanske bara en inledningsfas, sen åter till de 3% jag förutspådde 🙂

Relaterade artiklar